‘Geweldig om bij dit mooie bedrijf trainee projectmanager te zijn’
Een medewerker op een klantenservice kan het verschil maken tussen een tevreden klant en eentje die voortaan ambassadeur van je merk is. Om die reden selecteert HMS Customer Care zorgvuldig haar medewerkers en doet ze er alles aan dat zij goed in hun vel zitten. In deze rubriek vertelt steeds een medewerker over zijn of haar meerwaarde. Deze keer: Annemaud Koekoek.
Hoe lang werk je al bij HMS?
“In 2018 ben ik begonnen als call agent. Ik was net klaar met mijn studie Psychologie aan de Radboud Universiteit. Aangezien de banen in mijn vakgebied niet voor het oprapen liggen, zocht ik een andere, leuke uitdaging. Ik kwam via een vacaturesite bij HMS terecht als call agent. Dat bevalt zo goed dat ik ben gebleven. Onlangs heb ik een mooie promotie gemaakt en werk nu als trainee projectmanager Customer Care in Nijmegen. Ik stuur 22 call agents en 2 teamleiders aan. Eigenlijk heb ik mijn eigen baas opgevolgd.”
Komt je studie psychologie van pas in je huidige werk?
“Ik heb mijn master behaald op het gebied van gedragsverandering. Grofweg gezegd het manipuleren van mensen om bepaald gedrag te doen of te laten. Dat komt uiteraard van pas in mijn werk als trainee projectmanager, waarbij ik niet alleen medewerkers aanstuur en coach tijdens trainingen of een-op-een gesprekken. Uiteraard is bij klantcontacten de kennis uit mijn studie ook bruikbaar.”
Hoe word je als Customer Care medewerker bij HMS uitgedaagd?
“Bij HMS word je aangespoord om continu bezig te zijn met de kwaliteit van je werk. Wekelijks kijken we in ons team hoe we processen en procedures kunnen verbeteren. Verbeterpunten neem ik mee in mijn tweewekelijkse meeting met alle managers van HMS. Er zijn continu veranderingen en dat brengt weer nieuwe uitdagingen. Ik kan me niet voorstellen dat ik bij dit bedrijf op enig moment stil sta in mijn ontwikkelingen. Er wordt goed naar je geluisterd en ideeën worden meegenomen.”
Welke talenten maken jou uniek?
“Ik heb naast mijn master op het gebied van gedragsverandering tijdens mijn studie bij de klantenservice van Hema gewerkt en bijlessen gegeven. Deze werkervaring komt nu bij HMS ook van pas. Zeker bij het voeren van gesprekken met medewerkers en bij het geven van trainingen.”
Hoe zou je HMS als bedrijf omschrijven?
“Een leuk, uitdagend bedrijf. Er is veel variatie in opdrachtgevers en je werkt via verschillende communicatieplatforms. Geen dag is er hetzelfde.”
En als werkgever?
“HMS investeert in haar medewerkers en biedt hen doorgroeimogelijkheden. Als je je best doet, wordt dat zeer gewaardeerd. Ik ben 25 en heb al een hele verantwoordelijkheid gekregen. Ik krijg alle vertrouwen om zelfstandig mijn taak in te vullen. Ik houd wel van die manier van werken. ”
Wanneer is voor jou een werkdag geslaagd?
“Als we goede resultaten voor onze klanten behalen. Of als ik positieve feedback van opdrachtgevers krijg. Ik ben echt blij als een klant schrijft content te zijn met de weekcijfers. Maar ik ben ook blij als mijn team lekker heeft gewerkt. De sfeer in Nijmegen is geweldig. Onlangs is het complete kantoor verbouwd. Het ziet er fantastisch uit. Je ziet mensen met plezier naar hun werk komen. Geweldig om bij dit mooie bedrijf trainee projectmanager te zijn.”
Wil je verder nog iets kwijt?
“Het kantoor van HMS in Nijmegen is begin 2020 prachtig verbouwd. Het is jammer dat we vanwege corona deels thuis moeten werken en elkaar niet dagelijks zien.”