Overname HMS door Soleo

De Soleo Groep kondigt vandaag de overname van HMS Contact Centers en HMS Customer Care aan. Met deze overname verstevigt de Soleo Groep haar marktpositie in Nederland.

HMS is een multichannel contactcenter en al jarenlang werkzaam voor nationale en internationale organisaties. Tom Verzellenberg, in 2020 gestart bij HMS, krijgt de dagelijkse leiding over de activiteiten in ’s Hertogenbosch, Nijmegen en Amsterdam. Robert Holterman, de huidige eigenaar en algemeen directeur van HMS, blijft als bestuurder actief bij de organisatie betrokken.

“Wij hebben als Soleo Groep samen met onze investeerder Capital A een ambitieuze groeistrategie bepaald.” licht Jac Vermeer, directeur Soleo Groep toe. “Daar waar we in België onze contactcenter activiteiten onlangs hebben uitgebreid met een nieuwe vestiging in Zaventem, kiezen we er in Nederland bewust voor om met HMS verder te gaan. Met deze overname vergroten we niet alleen onze geografische dekking in Nederland, maar voegen we een gerenommeerd bedrijf met een grote en trouwe klantenkring aan onze groep toe.”

“De contactcenter markt is al enige tijd aan het consolideren. In de zoektocht naar een solide partner bleek al snel de Soleo Groep goed bij ons te passen. We hebben in Soleo niet alleen een financiële partner gevonden, we delen een passie voor klantcontact en kwaliteit en zien onze medewerkers als ambassadeurs van onze opdrachtgevers.” vult Holterman aan.

“We zijn blij met deze stap en kijken uit naar een succesvolle samenwerking.” vervolgt Jac Vermeer. “De corona tijd heeft maar weer aangetoond hoe extreem belangrijk het voor iedereen is om zaken op afstand te kunnen regelen. De klantgerichtheid van organisaties is fors toegenomen en het besef dat iedere interactie met een klant bijdraagt aan de klantbeleving ook, of dit nu geautomatiseerd of persoonlijk gebeurt. Daar leveren de  medewerkers van HMS en Soleo dagelijks een belangrijke en professionele bijdrage aan. Daar zijn we trots op.”

Als full service contactcenter biedt de Soleo Groep klantcontact via alle kanalen, van telefoon, mail en chat tot door-2-door en d.m.v. technische oplossingen zoals RPA en AI. Optimaal klantcontact voor ieder moment in de klantreis, zowel B2B als B2C.

Vanaf 12 locaties in 3 landen werken zo’n 950 medewerkers in organisaties van de Soleo Groep. Het is de ambitie van de Soleo Groep om zijn activiteiten verder uit te bouwen, zowel in de contactcentermarkt als in aanvullende dienstverlening in de customer lifecycle.
Voor meer informatie, zie www.soleo.nl